Burmistrz Miasta i Gminy Jaraczewo informuje, że podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w gospodarstwie rolnym jest złożenie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem aplikacji „zgłoś suszę rolniczą”.
Zgłoszenie ww. wniosku jest konieczne do uzyskania w późniejszym czasie raportu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację. Oszacowanie szkód przez komisje poprzez lustracje w terenie może nastąpić niezależnie od terminu złożenia wniosku przez rolnika za pomocą aplikacji.
W związku z zmianą przepisów dotyczących szacowania strat spowodowanych suszą rolniczą dodatkowo straty mogą być szacowane przez Zespół Komisji powołanej przez Wojewodę na terenie Gminy i lustracja upraw odbywa się na wniosek producenta rolnego.
Wprowadzenie zmian w szacowaniu szkód powstałych w wyniku suszy umożliwia dodatkowe szacowanie szkód przez komisje powołane przez wojewodów tak aby końcowy raport oszacowania szkód był oparty o 3 źródła danych dotyczących wysokości szkód w uprawach, tj.:
- danych podanych we wniosku w aplikacji przez rolnika,
- danych z raportu komisji oszacowania szkód na miejscu oraz
- danych Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowego Instytutu Badawczego.
Producent rolny zgłasza wystąpienie szkód w terminie umożliwiającym ich oszacowanie, nie później niż do dnia 15 września 2023 roku.
Druki wniosku można otrzymać w Urzędzie Miasta i Gminy lub pobrać poniżej
Wnioski o oszacowanie strat wraz z kopią wniosku o płatności bezpośrednie należy składać w tut. UMiG w biurze obsługi klienta lub biurze nr 18.