Debata nad Raportem o Stanie Gminy Jaraczewo
Zgodnie z art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym, Burmistrz Miasta i Gminy Jaraczewo zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja 2024 roku przedstawić Radzie Miasta i Gminy Jaraczewo raport o stanie gminy.
Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi.
Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady (sekretariat Urzędu Miasta i Gminy Jaraczewo) pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Planowany termin sesji absolutoryjnej to 14 marca 2024 roku.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy (tj. do 13 marca 2024 roku).
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadza głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.
Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Jaraczewo
/-/ Roman Matuszak
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!